Failliet door de crisisFaillie

Dit is niet mijn eerste crisis. Ik ben zelfs gebóren in een crisis. De oliecrisis in de zeventiger jaren. Je weet wel, van de autoloze zondagen. In de eighties was er een tweede oliecrisis en in 2008 overviel ons met het omvallen van de Lehman Brothers bank de kredietcrisis. Ik was net, met geleend geld, een uitgeverij begonnen. Geen kleintje ook. Meteen full swing personeel en rollende persen. Binnen dat fameuze jaar 2008 ging ik faliekant failliet. Ik had een ton schuld bij de bank. En nu dan een recessie als gevolg van de Corona-pandemie.

We spreken van een crisis of een recessie als er een terugval in de economie is. Wij ondernemers voelen dat direct door de afnemende vraag. Waardoor vaste klanten niet meer terugkomen en nieuwe aanwas van klanten uitblijft.

De consument schiet in een kramp en houdt de hand angstvallig op de knip. Daar komt het fenomeen prijsdruk (korting!) bij omdat mensen hun geld maar één keer kunnen uitgeven.

Je voelt 'm wel: dit is een regelrecht drama voor ondernemers en bedrijven.

Superfijn dat er hulp is van overheden, banken & leveranciers.  Steunpakketten, uitstel van betalingen, loonoffers.

Dat was er niet in eerdere crises.

Dus neem het vooral.

Toch is dit maar een pleister op de wonde en absoluut geen structurele oplossing.

Want wat gebeurt er als we nog heel veel langer in deze crisis blijven hangen?

Ik vind dat we daar realistisch in moeten zijn.

Want hopen is een slechte business strategie.

Dan heb je klanten, omzet en rendement nodig.

En dat behoeft een coronaproof-crisis-bedrijfsvoering.

En daarvoor moet je in beweging komen.

Niet denken in problemen maar in oplossingen.

Flexibiliteit en wendbaarheid vinden in jezelf.

fff.jpg

Hanneke van Onna

Zelf lanceerde ik in januari dit jaar mijn eerste boek The Money Issue, wat zonder dat ik het wist een perfecte timing bleek. Want financiële onafhankelijkheid, van je partner, ouders én de overheid is key, helemaal in een crisis.

Na 20 jaar strategische ervaring in de media, mijn faillissement en talloze business failures en jaren ondernemerservaring ben ik wendbaar als de wind geworden – misschien wel juist dóór alle crises – en weet ik nieuwe inkomstenbronnen, verdienmodellen, herschikkingen te implementeren voor mezelf én voor anderen.

Mijn vergaderlocatie werd flexwerkplek, mijn vakantiehuisjes op de Veluwe mijn nieuwe inkomstenbron. Dit jaar hielp ik vele ondernemers naar een nieuwe financiële werkelijkheid in deze moeilijke tijd.

Ik organiseer gratis en vrijblijvend

Crisis Kansen kick-off

op vrijdag 6 november om 10.00 uur

  • Dit is een online meeting met gelijkgestemde ondernemers

  • 1,5 – 2 uur brainen

  • Via Zoom

  • Ik deel cases en insights uit mijn crisiscarrière en hoe ik altijd kom naar vruchtbare oplossingen en commerciële kansen

  • We helpen elkaar door te sparren, te luisteren & te leren 

  • Het is gratis omdat ik denk dat dit nú nodig is

  • Het is geen lancering, heeft geen salesdoel of is geen marketingfunnel. Dit komt gewoon uit mezelf. Omdat het kan.

  • Het maakt mij niet uit of er 2 of 100 ondernemers komen

  • Want het levert sws op!

  • Meld je aan door me te mailen (op de knop hieronder) en je ontvangt de zoom-link een dag tevoren

“We leven in een economische recessie, er is crazyness op de huizenmarkt, we krijgen geen rente meer op ons spaargeld, er wordt gemorreld aan onze pensioenen, we verliezen klanten en het fundament onder ons bestaan.

Het is crisis.

Tijd om je jezelf en je business eens flink aan te pakken!"

Voor wie is de

Crisis Kansen kick-off?

Ik ben op zoek naar ondernemers die zélf de regie willen krijgen en houden in hun bedrijf.

Ondernemers met het verlangen onafhankelijk te zijn van deze recessie.

Ondernemers die het durven anders te doen, tegendraads te zijn.

Met een flexibele geest en de ballen om het nu aan te pakken.

Only for the fast & the furious! 

Mannen en vrouwen zijn welkom.

Voor zzp-ers, DGA's en startende ondernemers.

Dit is een paragraaf. Klik hier om je eigen tekst toe te voegen.

Vind je het lastig om omzet te maken, of om klanten te vinden? Had je in 2020 willen doorpakken met je bedrijf maar stagneert het nu? Heb je behoefte om te sparren met andere ondernemers? Voel je je eenzaam en kwetsbaar in deze rare tijden?

 

Dan is deze online crisis kick-offvoor jou.

Het levert je het vertrouwen op wendbaar en flexibel te zijn.

Inspiratie voor het bedenken van eigen acties om heelhuids door deze, en de volgende, crisis te komen.

Vaststaat dat elke recessie overgaat, maar ook dat er altijd weer eentje volgt.

Op een moment dat je het niet aanziet komen.

So you’d better be prepared!

"Never waste a good crisis"

Winston Churchill

Leia & Koos, ondernemers food & health

Je bent een echte possibilizeress, is dat wel een woord? NU wel!  Amazing hoe jij dingen omdenkt, duizend maal dank!

Jill, creative consultant

Wat jij me leert heb ik nog nooit van iemand gehoord. Niet op school, niet tijdens m’n studie economie en niet van de mensen om me heen. Ik zit met m’n oren te klapperen eigenlijk.

Ineke, schrijster

Wat jij losmaakt bij mij is echt intens. Misschien omdat ik er nu zelf klaar voor ben en er iemand is die het uit me trekt, maar jeetje, wat gebeurt er ineens veel.

En wat heerlijk om te voelen dat er iemand is die me helpt om de moeilijke knopen door te hakken.

© 2020 by Hanneke van Onna